Par som trener sammen blir mer sammensveiset, viser studier.

VI-appen

VI-appen

Å trene sammen med noen gir økt treningslyst og glede!

En treningsøkt kan bidra til både latter og gode samtaler. Å trene sammen med partneren er en fin øvelse. Det er nemlig slik at det å trene med noen gir økt treningslyst og glede, samtidig som det også skaper stor motivasjon for begge parter, sier personlig trener Stig Færø-Landlie.

Det kan også være godt å se hverandre i en litt annen rolle enn til daglig og ikke minst samarbeide om å løse disse øvelsene. Opplevelsen av å ha et godt team work på treningen vil få gode ringvirkninger i andre hverdagssituasjoner. Motiver og hjelp hverandre, det skal først og fremst være moro å trene sammen. Det er kjekt å huske på at man kan le og tulle selv om pulsen øker og musklene svir.

Er dere med besteforeldre eller andre barnevakter i sommer er det fint å benytte anledningen til å være sammen uten å bli avbrutt av barn, tv og telefoner. Trening er en perfekt avkobling for parforholdet når man er med storfamilien og trenger litt alenetid.


Slik kan dere trene sammen i sommer

Det er mange fordeler ved å trene med kjæresten. Personlig trener og medeier av fitfactory Stig Færø-Landlie anbefaler tre øvelser som du kan gjøre sammen med kjæresten i sommer.


Øvelse 1: øvelse for armer og rygg

Den ene partneren legger seg ned på ryggen, mens den andre stiller seg over ca. ved hofte-høyde. Ta tak i hverandres hender. Den som ligger skal løfte seg opp mot partnerens hofteparti. Viktig å huske på å stramme både mage og rygg – kroppen skal være strak under hele øvelsen. Hold denne stillingen noen sekunder før du sakte senker deg ned til utgangsposisjon. Den som står får trent statisk styrke ved å passe på å holde riktig positur. 




Øvelse 2: øvelse for lår og rumpe

Stå rett i mot hverandre og hold i partnerens hånd. Rolig senk dere ned til utfall før dere går tilbake til utgangsposisjon. I denne øvelsen trener du balanse, lår og rumpe.




Øvelse 3: dips og sit-ups

Den ene partneren setter seg på bakken med ca. 45 graders bøy i knærne. Den andre partneren vender ryggen til og plasserer hendene på partnerens knær. Her skal den sittende partneren utføre situps, mens den andre gjør dips. Etterpå bytter dere.


Lykke til🤩

24 moduler | Faglig kunnskap | Helt gratis

Last ned appen idag.